Ştiri

Sursa imaginii: fanatik

Postat de: Vasile Cojocari

Ştiri / Alegeri parlamentare 2019

11 Feb. 2019 / 18:33

Instituţiile mass-media monitorizate în campania electorală

Jurnaliştii ar trebui să respecte codul deontologic atunci când decid să reflecte teme electorale. Este îndemnul specialiştilor în reflectarea corectă şi echidistantă a informaţiei media. Experţii au monitorizat 26 de instituţii mass-media, inclusiv 12 radiodifuzori, fiind selectate pentru cercetare, televiziunile cu acoperire naţională, regională şi locală, relatează Mesager.

„Sigur că am observat diverse tendinţe, poziţionări în ceea ce vizează, prezentarea ştirilor, dezbaterilor electorale însă, impresia mea per ansamblu este că, dezbaterile electorale, publicitatea şi campania electorală se derulează totuşi într-o albie firească, cu respectarea celor mai importante elemente ale deontologiei şi ale probităţii morale”, a declarat preşedintele Consiliului Audiovizualului, Dragoş Vicol.

„Din primele rapoarte de monitorizare care au fost făcute publice până acum vedem că o parte din presă face partizanat politic, aşa cum făcea şi în campaniile anterioare, campanii electorale; în acelaşi timp, avem un grup media care reflectă corect şi echidistant alegerile”, a declarat directorul CJI, Nadine Gogu.

Comentarii