Ştiri

Sursa imaginii: TRM

Ştiri / Comunicate

23 Noi. 2018 / 16:10

Training-uri organizate la Centrul de instruire continuă în parteneriat cu Deutsche Welle

Pe durata a trei zile, începând cu 20 noiembrie, Deutsche Welle (DW) în parteneriat cu Centrul de instruire continuă din cadrul IPNA Compania „Teleradio-Moldova” au organizat o serie de training-uri pentru jurnaliştii radio şi TV. La training au fost invitaţi jurnalişti care activează în cadrul Companiei „Teleradio-Moldova”, dar şi de la alte instituţii media.

Instruirile au fost organizate în vederea perfecţionării abilităţilor jurnaliştilor  şi eficientizării strategiilor de lucru ale jurnaliştilor, precum şi pentru deprinderea celor mai noi şi bune practici în materie de jurnalism, având ca scop final optimizarea procesului de lucru în redacţiile media.

Alături şi împreună cu participanţii la training au împărtăşit din experienţa lor profesională Dr. Michael Quaintance, co-fondator al IQ Gemini, şi Dr. Anamaria Nicola, conferenţiar universitar la Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţe ale Comunicării la Universitatea din Bucureşti.

Michael Quaintance a relatat despre atragerea audienţei cu ajutorul reţelelor sociale, ţinând cont de faptul că modurile în care articolele de presă ajung la public demult nu mai sunt cele clasice, iar utilizarea reţelelor sociale în acest scop este absolut indispensabilă. „Astăzi Instagram, Twitter, Facebook şi celelalte reţele au devenit televizoarele şi ziarele de altă dată, iar dacă nu învăţăm să le folosim în procesul de lucru, atunci menirea noastră, ca jurnalişti, va înceta în curând”, a menţionat Dr. M. Quaintance.

Workshop-ul s-a bazat pe exemple despre modul în care companiile media de succes utilizează reţelele sociale pentru a menţine şi spori publicul său. Participanţii au fost instruiţi să folosească diverse instrumente de analiză numerică a publicului, dar şi divizarea acestora pe categorii. Trainerul susţine că atunci când îţi cunoşti publicul, poţi genera conţinut care să-l ţină interesat, ceea ce, de fapt, constituie scopul principal al unei instituţii media.

Dr. Anamaria Nicola a desfăşurat cursul „Strategii de lucru în TV pentru ştiri şi evenimente în desfăşurare”, în care a relatat detaliat despre organizarea muncii şi distribuirea sarcinilor de lucru în redacţii, digitalizarea, reflectarea protestelor de stradă, campaniilor electorale şi alegerilor. „O redacţie digitală nu este doar un set nou de tehnologii, este un mod nou de a gestiona conţinutul, or, să schimbi utilajul este egal cu zero, dacă personalul rămâne neinstruit, iar fluxul de lucru neschimbat”, a menţionat Anamaria Nicola.

Centrul de instruire continuă,
IPNA Compania „Teleradio-Moldova”

Comentarii