Ştiri

Sursa imaginii: jurnal.md

Postat de: Ecaterina Arvintii

Ştiri / Economic

05 Ian. 2021 / 18:56

Numărul automobilelor electrice importate în 2020 în Moldova, în scădere

Importul automobilelor electrice este în regres. Potrivit datelor Serviciului Vamal, pe parcursul anului trecut, în ţara noastră au fost aduse doar 105 maşini hibrid şi 35 microhibrid. Cifra este de aproape 40 de ori mai mică faţă de 2019, când au fost importate circa 5.600 de maşini hibrid. Specialiştii în ecologie bat alarma şi spun că automobilele cu ardere internă sunt principala sursă de poluare a aerului, relatează Mesager.

Printre şoferii care în 2020 au achiziţionat automobile electrice este şi Andrei Pînzaru. Tânărul originar din Călăraşi deţine de patru luni un automobil Eco. În această perioadă, Andrei a şi remarcat beneficiile unui astfel de automobil. Deşi face naveta zilnic la Chişinău, el economiseşte câte un leu la fiecare kilometru.

„Are autonomie de 350 de km scris. Reală, pe timp de iarnă, la temperaturi joase, de peste 200 de km, pe timp de vară 270 km. Preţul este exact ca şi la un automobil din acelaşi an cu ardere internă şi nu este o maşină mică. Maşina electrică îţi aduce o economie medie de două mii de euro pe an în dependenţă de cât circuli”, spune Andrei Pânzaru.

Pentru încărcarea vehiculelor electrice, în ţară au fost instalate circa 70 de prize, 30 dintre ele fiind amenajate în cadrul unui proiect implementat de PNUD-Moldova.

Potrivit Agenţiei de Mediu, în ţara noastră principala sursă de poluare a aerului sunt automobilele. Cel mai înalt grad de poluare este înregistrat în capitală. Reducerea numărului de automobile şi utilizarea transportului electric sunt doar câteva din alternativele promovate de ecologişti.

„Demult trebuiau să fie hotărâte un şir de probleme, cum ar fi construcţia centurii de ocolire a oraşului Chişinău, să fie eliberat centrul capitalei, unde este cea mai mare poluare. O altă alternativă este transportul public. Din păcate, pandemia asta a stimulat creşterea numărului de unităţi de transport în oraş”, spune expertul Vladimir Garaba.

Potrivit datelor Agenţiei Servicii Publice, majoritatea maşinilor importate în ţară au o vechime de exploatare de până la zece ani şi sunt în mare parte cu motoare diesel.

Comentarii