Ştiri

Sursa imaginii: tv8.md

Postat de: Daniela Socolovschi

Ştiri / Economic

19 Mai 2020 / 19:50

Parcul de autobuze şi troleibuze din Chişinău va fi reînnoit

Capitala va avea transport public nou. După mai multe ore de dezbateri, Consiliul Municipal Chişinău a adoptat astăzi Planul de reînnoire a parcului de transport public. Astfel, în următorii patru ani, pe străzile capitalei urmează să fie puse în circulaţie 250 de autobuze noi, dintre care 100 urmează să fie achiziţionate, iar restul 150 să fie asamblate pe loc. Totodată, urmează să fie puse în circulaţie şi 90 de troleibuze care să reducă din supraaglomerare. Tot începând de astăzi a apărut şi o bandă de circulaţie destinată pentru trasportul public, relatează Mesager.

Noua bandă rutieră este destinată doar trasportului public şi bicicliştilor. Oprirea pentru îmbarcarea sau debarcarea pasagerilor trebuie efectuată de pe banda stângă, preferabil mai aproape de trecerile pietonale, pentru a preveni traversarea neregulamentară a străzii de către pietoni. Acelaşi lucru e valabil pentru taxiurile care aşteaptă pasagerii. Totodată, parcarea pe str. Puşkin este permisă doar în locurile special amenajate din contul trotuarului. Orice alt tip de parcare, inclusiv la intrarea în curţi, este neregulamentară şi poate fi amendată.

Marcajul este alcătuit din două benzi longitudinale galbene, linia îngustă continuă în zigzag, având inscripţia „BUS" şi simbolul „bicicletă”. Pe bandă este interzisă oprirea, staţionarea sau parcarea. Poliţiştii vor patrula strada şi vor aplica amenzi pentru încălcarea regulilor.

„În toate ţările este într-adevăr aşa bandă care trebuie să meargă numai autobuzele, mai comod pentru pasageri ca să ajungă unde trebuie mai repede”;

„Îi bine pentru că nu ne încurcă trasportul celălalt, o să circulăm mai rapid şi nu o să aştepte lumea câte 20-30 de minute în staţie”;

„Ea este bună de fapt pentru trasporul public, dar anunci când străzile sunt foarte late”;

„E foarte bine că se vede deodată că nu trebuie de trecut linia galbenă”, spun oamenii.

Planul de reînnoire al transportului public prevede asamblarea la Chişinău a 100 de autobuze şi 30 troleibuze până la sfârşitul anului. Alte 18 troleibuze articulate ar putea fi procurate din Riga. În a doua etapă vor fi montate cel puţin 150 de autobuze. Până în 2023 este prognozată şi asamblarea a cel puţin 90 de troleibuze tradiţionale şi articulate.

„Dacă implementăm acest plan, în patru ani noi vom avea scăderea vârstei medii de la 14,6 la 4,5 ani, iar numărul de călători per unitate va scădea de la 463 la 380 de mii de călători per unitate, ceea ce este o medie europeană”, a menţionat Alexandru Trubca, consilier municipal.

„Municipalitatea are o anumită sumă de bani şi trebuie să contracteze suplimentar sume de bani pentru un asemenea volum, un volum impresionant de autobuze care trebuie să ajungă în fiecare comunitate”, a spus Ion Ceban, primarul general al capitalei.

Municipalitatea va negocia cu băncile comerciale din Moldova un împrumut de până la 400 milioane de euro pentru achiziţionarea autobuzelor, dar şi pentru asamblarea a 30 de troleibuze, în baza parteneriatului dintre întreprinderea municipală RTEC şi firma producătoare din Belarus.

Comentarii