Ştiri

Sursa imaginii:

Ştiri / Evenimente CIC

09 Sep. 2019 / 17:37

Un nou proiect de instruire a jurnaliştilor, lansat la TRM

IP Compania „Teleradio-Moldova” (TRM) a lansat astăzi un nou proiect de instruire a jurnaliştilor – „Consolidarea comunităţii creative a generaţiei viitoare de jurnalişti şi profesionişti mass-media din Republica Moldova”, finanţat de Ambasada SUA în Republica Moldova. Scopul proiectului este de a contribui la dezvoltarea viitoarei generaţii de jurnalişti şi profesionişti din domeniul mass-media prin instruire, educare şi formare.

„„TRM îşi propune prin intermediul acestui proiect să susţină dezvoltarea profesionalismului mediatic şi să promoveze jurnalismul responsabil la nivel naţional. Totodată, prin intermediul acestui proiect se urmăreşte îmbunătăţirea aptitudinilor jurnaliştilor, prin informarea lor despre standardele internaţionale în domeniul mass-media”, a menţionat directorul general al „Teleradio-Moldova”, Olga Bordeianu.

Prima activitate derulată în cadrul proiectului este training-ul „Social Media: Strategy & Leadership”, susţinut de către experta internaţională Aikaterini Pegka, la care participă jurnalişti din diverse instituţii media din ţară.


Gianina Vulpe activează de aproape jumătate de an în calitate de reporter în Departamentul „Ştiri şi dezbateri” de la Moldova 1. Ea spune că doreşte cu tot dinadinsul să devină un jurnalist de forţă, iar pentru asta are nevoie de noi cunoştinţe în promovarea produsului jurnalistic, relatează Mesager.

„Social media este acel mediu care ne oferă în timpul de astăzi oportunităţile de promovare atât personale, cât şi a conţinutului pe care noi ca jurnalişti îl creăm. Este important să cunoaştem cum să utilizăm acest mediu”, a menţionat Gianina Vulpe.

Şi jurnalişti cu o bogată experienţă s-au înscris la training.

„Activez în media off-line, adică în eter, dar de la un timp simţim necesitatea de a migra pe social media, acolo sunt consumatorii noştri şi dacă ei nu vin la noi, atunci noi trebuie să ne ducem la ei”, a precizat Andrei Bargan, director media, Cimişlia.

„Dorim să aflăm cum ar fi mai bine să elucidăm, să arătam, cum să povestim celor din mediul on-line despre problemele sociale, pentru ca împreună să putem ajuta oamenii care se află într-un impas social”, susţine Valentina Coroleac, redactoră, GRT Găgăuzia.

„Dacă înainte aşteptam scrisori, acum totul se face prin intermediul reţelelor de socializare. Canalul Radio Moldova Muzical e doar pe net”, a spus Ion Chiorpec, şef, Radio Radio Moldova Muzical.

„Avem aşteptări mari de la acest training, să aflăm care sunt dedesubturile acestei tehnici de a promova, pentru a ne vinde produsele, pentru a deveni cunoscuţi, pentru a fi informaţi”, afirmă Veronica Purice, redactor la Jurnal TV.

Formatoarea Aykaterini Pegka este din Germania, unde activează timp de şase ani în marketingul social media.

„Cu social media avem posibilitatea să multiplicăm mesajele, să le transmitem la nivel global. Scopul training-ului este să schimbe mentalitatea, să schimbe modul în care oamenii comunică între ei, să înţeleagă cum se produc schimbările şi cum să devii un lider în social media”, a declarat formatoarea Aykaterini Pegka.

Proiectul „Consolidarea comunităţii creative a generaţiei viitoare de jurnalişti şi profesionişti mass-media din Republica Moldova” este implementat de către Compania „Teleradio-Moldova”, fiind finanţat de Ambasada SUA.

„Vrem ca la sfârşit de training să înţeleagă toată lumea că ceea ce facem la TV sau la radio trebuie să fie într-o sinergie şi cu on-line, şi ca rezultat vom avea un lucru mult mai bun şi mai eficient. Toţi trainerii vor fi de talie internaţională. Mai avem şi o parte de training care se bazează pe specialiştii de la Teleradio-Moldova, care au fost doi ani în urmă instruiţi aici pe intern cu suportul UE. Ei vor merge în teren la posturile de televiziune şi radio locale, unde vor face instruiri pentru toţi cei care vor fi cointeresaţi”, a declarat preşedinta Companiei „Teleradio-Moldova”, Olga Bordeianu.

Pe parcursul celor doi ani, cât va dura proiectul, urmează să fie instruiţi peste 300 de angajaţi ai „Teleradio-Moldova” şi alţi 300 de la alte instituţii mass-media din ţară.

Comentarii