Ştiri

Sursa imaginii:

Postat de: trm.md

Ştiri / Radio Moldova Promo

26 Mai 2020 / 09:00

Semnăm Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldova

În cadrul Zilelor Libertăţii Presei, la Chişinău a fost lansată campania naţională de promovare a asumării Codului deontologic al jurnalistului de către profesioniştii media şi absolvenţii facultăţilor de jurnalism din ţară. Campania „Semnăm Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldova” a fost iniţiată de absolvenţii Programului internaţional de instruire în domeniul autoreglementării jurnalistice al Agenţiei Suedeze pentru Dezvoltare şi Cooperare Internaţională (Sida) şi Consiliul de Presă din Republica Moldova.

Sunt invitaţi să-şi asume public principiile deontologiei profesionale, prin semnarea Codului deontologic al jurnalistului, toate redacţiile instituţiilor mass-media care nu au făcut acest lucru până acum, dar şi jurnaliştii ca persoane fizice, la fel şi studenţii absolvenţi ai facultăţilor şi şcolilor de jurnalism din ţară.

Codul deontologic al jurnalistului poate fi semnat pe pagina web a Consiliului de Presă.

„Consiliul de Presă continuă să desfăşoare diferite activităţi şi campanii prin care le aminteşte jurnaliştilor despre necesitatea respectării normelor deontologice, ceea ce este o garanţie a existenţei jurnalismului de calitate. An de an, în profesie vin noi jurnalişti, pentru care ispita de a lucra la instituţii de presă afiliate poate fi mare. Mesajul nostru este că numai respectând standardele profesiei te poţi numi jurnalist şi câştiga respectul publicului. Prin campania pe care o lansăm astăzi vrem să promovăm asumarea Codului deontologic de către cât mai mulţi jurnalişti, ca, în final, să aibă de câştigat calitatea informaţiei media, publicul nostru şi, în general, democraţia”, a declarat, la evenimnetul de lansare a Campaniei, Viorica Zaharia, preşedinta Consiliului de Presă.

„Este foarte important ca de pe băncile studenţiei tinerii jurnalişti să fie pregătiţi astfel încât, atunci când intră în profesie, să poată face o alegere corectă, să respingă compromisurile şi să aibă coloană vertebrală”, a spus Cornelia Cozonac, preşedinta Centrului de Investigaţii Jurnalistice.

Decanii facultăţilor de jurnalism de la universităţile din ţară au susţinut campania de asumare a deontologiei profesionale, iar studenţilor li se va propune se semneze Codul deontologic al jurnalistului la absolvirea facultăţilor.

Un mesaj de susţinere pentru campania de promovare a deontologiei jurnalistice din partea Avocatului Poporului Mihai Cotorobai a transmis Natalia Vişanu, şefa Direcţiei promovarea drepturilor omului şi comunicare din cadrul Oficiului Avocatului Poporului:

“Avocatul Poporului salută şi susţine campania naţională de promovare a asumării Codului deontologic al jurnalistului de către profesioniştii media şi absolvenţii facultăţilor de jurnalism din ţară, considerând ca aceasta este necesară şi oportună. Ombudsmanul a abordat problema calităţii jurnalismului în Raportul cu privire la respectarea drepturilor omului în Republica Moldova în anul 2019, accentuând că informarea corectă şi obiectivă a persoanelor este crucială pentru realizarea de către acestea a altor drepturi fundamentale. De asemenea, Ombudsmanul susţine că jurnalismul de calitate oferă o gamă de informaţii credibile şi contracarează propaganda şi dezinformarea.”

Semnatarilor Codului deontologic li se propune să afişeze pe paginile lor electronice (site-uri, portaluri, bloguri, vloguri; în cazul ziarelor şi revistelor – şi la un loc vizibil în ediţiile tipărite) o imagine-simbol, prin intermediul căreia publicul este informat despre asumarea Codului deontologic.

Comentarii