Sursa imaginii: gov.md
Postat de: Mazur Rodica
Ştiri / Regional
22 Ian. 2019 / 19:16
Drumul ce leagă Zona Economică Liberă cu oraşul Străşeni va intra în reparaţie
Drumul ce leagă Zona Economică Liberă cu oraşul Străşeni va intra în reparaţie. Asigurările au fost date de reprezentanţii autorităţilor locale în cadrul vizitei efectuate de prim-ministrul Pavel Filip pe şantierul de construcţie a unei noi treceri pietonale a căii ferate. Potrivit Mesager, costurile proiectului de reparaţie a drumului sunt estimate la aproximativ 15 milioane de lei.
„Această porţiune de drum, care este foarte importantă, face legătura de fapt de la drumul central cu zona economică liberă, unde deja sunt 12 agenţi economici şi suntem în aşteptare. Acum cred că o săptămână, două, se va lua o decizie şi va mai veni un agent economic important”, a specificat premierul.
„Eu rămân la ideea că succesul generează succes. O imagine bună a localităţii ce proiectează dinamism, proiectează magnetism, cu cât mai mult vom vorbi despre lucruri frumoase care se realizează, cu atât mai mulţi investitori vor veni în această localitate”, afirmă Valentina Casian.
Autorităţile planifică crearea a peste 3000 de locuri de muncă în Zona Economică Liberă Străşeni. Tot aici îşi fac studiile aproximativ 30 de studenţi la Colegiul de Inginerie, care practică învăţământul dual.
Din vară, locuitorii din Străşeni vor trece calea ferată pe o pasarelă nouă. Vechea trecere, construită în anii 1970, se află într-o stare degradată şi va fi demolată odată cu darea în folosinţă a noului pod pietonal. Premierul Pavel Filip a mers la faţa locului pentru a vedea cum decurg lucrările, relatează Mesager.
Anul trecut pasarela ar fi trebuit dată în exploatare, însă autorităţile promit că până în luna iunie proiectul va fi gata. Potrivit directorului Administraţiei de Stat a Drumurilor, Gheorghe Curmei, lucrările au fost mai complicate decât s-a presupus iniţial.
„A fost o problemă, cunoaşteţi că astfel de poduri sau treceri nu se fabrică în Moldova, acestea au fost comandate în Ucraina. Transportul a fost complicat pentru că acestea sunt voluminoase”, a declarat Gheorghe Curmei.
„Pe de o parte, cunoaşteţi cu toţii teoria de project management, întotdeauna nu se potrivesc termenii care au fost planificaţi cu cei reali, dar cu părere de rău, s-au întins prea mult aceste lucrări. Această pasarelă este un proiect comun cu drumul R1 Chişinău - Ungheni Sculeni, care la rândul său a fost tergiversat”, a menţionat premierul Pavel Filip.
„S-a ţinut cont de toate aspectele, chiar şi pentru persoanele cu nevoi speciale ca să poată circula, pentru că dincoace de calea ferată este o parte a localităţii, aici este zona industrială a oraşului şi este legătura tuturor satelor cu Centrul Raional”, a spus Valentina Casian, primara din Străşeni.
Comentarii