Serviciul Ombudsmanului

Serviciul Ombudsmanului
Carmelia Albu - Ombudsmanul Companiei „Teleradio-Moldova”, în serviciul consumatorului
 
Serviciul Ombudsmanului serveşte pentru public drept o sursă independentă de informare, explicaţii, analiză privind programele Radiodifuzorului Public şi aderenţa la standardele şi practicile europene de elaborare a programelor.  
 
Ombudsmanul este un mediator care, în caz de necesitate, va purta negocieri între telespectator/radioascultător sau un anumit grup de persoane şi Companie. Ombudsmanul  răspunde la întrebările telespectatorilor şi radioascultătorilor, primeşte şi analizează eventuale plângeri din partea consumatorului de programe.
  
Primul Serviciu al Ombudsmanului a apărut în Suedia, în 1809. Acesta a fost instituit pe lângă Parlament, din iniţiativa Guvernului, şi avea misiunea de a proteja drepturile cetăţenilor, monitorizând acţiunile Executivului. Uterior, în 1988, un serviciu asemănător a fost instituit în mass-media din Franţa. Aceasta a fost o adevărată „explozie”,  generând apariţia serviciilor similare şi în alte ţări din lume.