Ştiri

Sursa imaginii: timpul.md

Postat de: trm.md

Ştiri / Social

22 Mai 2020 / 17:00

Amplasarea panourilor publicitate ar urma să fie reglementată şi gestionată eficient

Amplasarea panourilor publicitate ar urma să fie reglementata şi gestionată eficient, pentru a asigura un aspect estetic al oraşului, dar şi mai mulţi bani în buget. O declaraţie în acest sens a fost făcută de edilul capitalei, Ion Ceban, care a prezentat astăzi un nou proiect de regulament privind publicitatea stradală. Potrivit lui, în prezent, o mare parte dintre panouri sunt nesigure şi vechi, împânzesc spaţiile verzi şi faţadele clădirilor. Mai mult, numărul mare de panouri publicitare afectează traficul rutier şi lucrările de reparaţie şi construire a reţelelor inginereşti, ceea ce duce la pierderi şi la ridicarea costului lucrărilor, relatează Mesager.

„Nu este o noutate că municipiul Chişinău abundă în publicitatea stradală. Ea este haotică, dezorganizată, urâtă şi noi vrem să facem ceva cu toată istoria asta. Doar în perioada decembrie-ianuarie, împreună cu pretorii de sector am scos din oraş peste 600 de dispozitive de publicitate de diferită dimensiune. Iată ce vedem noi acum, trei etaje, în partea cealaltă, doua etaje, panouri mici, mai mari, în faţă, în spate. Şi aici s-a mai curăţat”, a declarat Ion Ceban.

„Noi avem aici cu albastru zona ultracentrală, unde ne propunem să interzicem în totalitate amplasarea publicităţii stradale de mare dimensiune. Vorbim de centrul istoric. Practic, restul oraşului este deschis pentru publicitatea de mari dimensiuni. Codul de design urban este acum elaborat şi-l vom prezenta în cursul următoarelor săptămâni”, a menţionat Victor Chironda, viceprimar al municipiului Chişinău.

Comentarii