Ştiri

Sursa imaginii: agora.md

Postat de: Daniela Socolovschi

Ştiri / Social

28 Noi. 2020 / 20:18

Diaconia a iniţiat o nouă campanie de colectare a produselor alimentare

Împarte coşul tău de cumpărături cu cei care nu au ce pune pe masă. Este îndemnul unei noi campanii de colectare a produselor alimentare desfăşurată în două reţele de magazine din capitală în cadrul serviciului Banca de Alimente a Misiunii Diaconia. Prin această acţiune se urmăreşte prevenirea şi reducerea risipei alimentară, dar şi susţinerea persoanele nevoiaşe, beneficiarii mai multor servicii sociale din ţară, relatează Mesager.

Echipaţi cu măşti, viziere şi mănuşi, voluntarii au oferit cumpărătorilor, la intrarea în magazine, câte un pliant informativ cu recomandări despre diminuarea risipei de alimente, dar şi despre produsele care pot fi donate.

„Îndemnăm toţi cumpărătorii să doneze pentru acţiune de voluntariat, toate aceste produse vor fi pentru oamenii mai nevoiaşi decât noi, copii care nu au părinţi, din aceste produse se va face prânzul cald pentru aceşti oameni”, a spus Mihaela Burlacu, voluntară.

„Oameni sunt care nu răspund, sunt care reacţionează, dar ne bucură faptul că oricum s-au găsit oameni cu sufletul bun şi are sunt gata să sară în ajutor”, a menţionat Ion Leahu, voluntar.

Pachetele cu produse greu perisabile, precum zahăr, conserve, hrişca, dar şi legume, pot fi lăsate într-o boxă. Ulterior aceste alimente vor fi distribuite în centrele pentru copii, în cantinele sociale şi în azilurile de bătrâni.

„Împreună cu prietenele mele am decis să facem o faptă bună, oamenii în etate sunt într-o situaţie dificilă, iar în condiţii de pandemie, cred că le este şi mai dificil”;„Pentru mine tot cineva a contribuit, aceiaşi ofer şi eu”, spun oamenii.

În ultimele cinci luni, prin intermediul iniţiativei "Banca de alimente" au fost colectate 60 de tone de produse alimentare, care au ajuns la  20 de organizaţii neguvernamentale. În continuare, se doreşte stabilirea parteneriatelor cu mai mulţi antreprenori.

„Să asigurăm salvarea produselor care ar putea să devină deşeuri, este vorba de produsele cu ambalaj deteriorat, sau pe ultima etapă de scadenţă, care pot fi aduse la bancă, încurajăm mediul de afaceri să vadă această perspectivă de colaborare ca pe un avantaj economic, ecologic şi, desigur, social”, a menţionat Ana Ceban, responsabilă comunicare Misiunea „Diaconia”.

Acţiunea voluntară s-a desfăşurat în două reţele de supermarketuri din capitală şi a implicat aproximativ  50 de voluntari.

Comentarii