Ştiri

Sursa imaginii: syfeed.com

Postat de: Mazur Rodica

Ştiri / Social

03 Aug. 2020 / 18:51

Mai mulţi părinţi au cerut studierea limbajului semnelor în şcoli

Au cerut din nou Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării studierea limbajului semnelor în şcoli. Este vorba despre Centrul pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Asociaţia Surzilor din Republica Moldova şi mai mulţi părinţi ai elevilor cu dizabilităţi de auz. Aceştia au participat la o şedinţă cu reprezentanţii ministerului, în cadrul căreia s-a discutat despre necesitatea pregătirii unor specialişti care să predea limbajul mimico-gestual în înstituţiile de învăţământ din ţară, relatează Mesager.

„Nu sunt de acord cu închiderea şcolilor din Cahul şi Hîrbovăţ. Eu sunt absolvent al şcolii speciale din Cahul şi cunoşteam toate disciplinele pentru că ni se preda în limbajul mimico-gestual”, susţine un participant.

Jurista Centrului pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilităţi, Elena Stăjilă, a menţionat că s-a decis ca limbajul semnelor să fie asigurat pentru fiecare copil.

Legislaţia obligă Ministerul Educaţiei şi instituţiile de învăţământ să asigure angajarea în limbajul semnelor şi asigurarea predării în limbajul semnelor pe lângă limba de stat. Atât timp cât acest limbaj este asigurat în cadrul şcolilor speciale, închiderea lor nu este legitimă, a declarat Elena Stăjilă.

Ministerul Educaţiei urmează să determine statutul limbajului semnelor, astfel încât acesta să fie recunoscut la nivel naţional. Săptămâna trecută mai mulţi elevi cu deficienţe de auz, părinţi şi reprezentanţi ai societăţii civile au organizat un protest prin care au cerut asigurarea educaţiei în limbajul semnelor. Atunci, ministerul de profil a declarat că acestor elevi le va fi asigurată asistenţă individualizată.

În prezent, în Republica Moldova sunt aproximativ două mii de copii hipoacuzici.

Comentarii