Ştiri

Sursa imaginii: poză simbol

Postat de: Rusica Viorica

Ştiri / Social

03 Dec. 2019 / 18:40

Rezultate mai bune pentru elevii din Moldova, în urma evaluării PISA 2018

La evaluarea internaţională elevii din Moldova au obţinut rezultate în creştere la mai multe discipline. Aceste date au fost prezentate astăzi în Raportul cu privire la rezultatele Republicii Moldova în cadrul Programului de Testare Internaţională a Elevilor – PISA 2018, transmite Radio Moldova Actualităţi.

„În Republica Moldova au fost testaţi cca cinci mii trei sute de elevi din 236 de instituţii. În cadrul testării, fiecare elev, a avut de rezolvat itemi din cadrul acestor trei domenii – citire, matematică şi lectură. La fiecare cele trei domenii înregistrăm o creştere permanentă a acestui indicator şi chiar dacă la ştiinţe se menţine la nivelul ciclulului precedent, în ultimii 10 ani, oricum este o creştere. Suntem între doar şapte ţări care doar pe durata participărilor elevilor la PISA, au reuşit pe toate domeniile să aibă creştere pozitivă”, a precizat secretarul general al Ministerului Educaţiei, Culturii şi Cercetării, Anatolie Topală.

Pentru asigurarea calităţii sistemului educaţional, ministrul educaţiei, Corneliu Popovici a oferit câteva recomandări.

„Datele şi rezultatele PISA 2018 recomandă orientarea spre: Creşterea procentului elevilor ce ating nivelul minim de competenţă la citire/lectură, la matematică şi la ştiinţe, creşterea atractivităţii profesiei de cadru didactic în scopul încurajării tinerilor să îmbrăţişeze această profesie, precum şi menţinerea profesorilor calificaţi în sistemul educaţional, diminuarea diferenţelor de performanţă cauzate de factorul social-economic pentru asigurarea echităţii în educaţie, diminuarea diferenţelor de performanţă dintre instituţiile de învăţământ urbane şi rurale pentru asigurarea educaţiei de calitate pentru toţi elevii”, a spus ministrul educaţiei, Corneliu Popovici.

Rezultatele PISA 2018, au fost comentate şi de fostul ministru al educaţiei, Liliana Nicolăescu-Onofrei.

Într-o postare pe Facebook, ex-ministrul a menţionat că „ritmul de creştere a rezultatelor elevilor noştri a încetinit, în comparaţie cu ediţiile precedente. Pentru ca să nu ajungem la rezultate scăzute, aşa cum s-a întâmplat în mai multe ţări, trebuie să acţionăm de pe acum. Să analizăm cu atenţie factorii care influenţează în mod direct rezultatele elevilor şi să acţionăm pentru ca numărul elevilor cu competenţe funcţionale să crească. Sper să avem o dezbatere publică de calitate în presă şi în mediul academic pe acest subiect”, a spus fostul ministru al educaţiei, Liliana Nicolăescu - Onofrei.

Comentarii