Ştiri

Sursa imaginii:

Ştiri / Telefilm News

15 Mai 2020 / 09:00

„Cinema Pandemic”: Peliculele „TeleFilm-Chişinău”, vizionate de peste un milion de oameni

Solidară cu oameni care au rămas izolaţi acasă, în perioada pandemiei, este echipa de la „TeleFilm- Chişinău”, care desfăşoară campania „Cinema Pandemic”. Pentru cinefili şi nu numai, în mediul online au fost lansate, în premieră, filme şi seriale documentare marca „TeleFilm-Chişinău”. În mai puţin de două luni, peliculele au fost vizionate de peste 1 milion de oameni.

Pentru a-i încuraja pe cetăţeni să stea mai mult acasă şi pentru că aşa indicau şi recomandările autorităţilor, „Telefilm-Chişinău” a încercat să pună la dispoziţia publicului mai multe filme care, până atunci, nu au fost disponibile în mediul online.

„Ideea a apărut foarte simplu, în momentul când am înţeles că toată lumea trebuie să stea acasă şi trebuie să încurajăm lumea să stea acasă, echipa „Telefilm-Chişinău au decis că poate fi o formă foarte bună de a promova filmele, dar şi de a le oferi oamenilor o posibilitate de a avea cu ce să se ocupe. În acest fel am plasat mai multe filme în original, online, filme care nu au mai apărut până acum pe internet,” ne-a spus Mircea Surdu, directorul departamentului „TeleFilm-Chişinău” al IP Compania „Teleradio-Moldova”.

Cel mai mare succes l-a avut filmul documentar „Moldovean ca mine nu-i” despre Serj Mangole, congolezul care a venit în urmă cu 16 ani în Republica Moldova. Până în acest moment, producţia a adunat aproape peste 430 de mii de vizionări, pe Youtube.

„Noi nu ne-am aşteptat la aşa o reacţie din partea spectatorilor, încercăm să înţelegem de ce au fost atât de multe vizualizări, dar noi ne bucurăm foarte mult. A stârnit şi un val de comentarii, iniţiative. Cineva a propus chiar să se facă o chetă colectivă pentru a o aduce din Africa pe mama eroului. Altcineva, un concetăţean de-al nostru ne-a contactat pentru că vrea să doneze ceva şcolii unde lucrează Serj. A fost un val de popularitate la care noi nu ne-am aşteptat, a fost surpriza plăcută a aceste campanii,” ne-a mai povestit Mircea Surdu.




Acest film, dar şi celelalte pot fi vizionate pe pagina de Youtube a „Telefilm Chişinău”, AICI.

Activitatea studioului „TeleFilm – Chişinău” a fost relansată în februarie 2018, graţie proiectului „Promovarea libertăţii şi pluralismului mass-media în Republica Moldova”, sprijinit de Uniunea Europeană şi Consiliul Europei.

Comentarii