Ştiri

Sursa imaginii: realitatea.md

Postat de: Mazur Rodica

Ştiri / Social

12 Iun. 2019 / 09:03

Doar 16 la sută din elevii şcolilor profesional-tehnice din ţară deţin competenţe digitale

Doar 16 la sută din elevii şcolilor profesional-tehnice din ţară deţin competenţe digitale medii sau înalte – acestea sunt concluziile unui studiu realizat în cadrul proiectului „Competenţe digitale pentru angajare în economia modernă”, prezentat astăzi. Autorii cercetării vin şi cu recomandări de îmbunătăţire a cunoştinţelor în domeniul tehnologiilor informaţionale atât ale elevilor, cât şi ale profesorilor, relatează Mesager.

Atât elevii, cât şi profesorii şcolilor profesional-tehnice din ţară recunosc nevoia urgentă de a-şi dezvolta competenţele digitale.

„Salut faptul că vor să digitalizeze cât mai mult procesul de predare, vor să ajute studenţii să fie mai implicaţi şi să sporească interesul lor faţă de ore”, a spus Dorin Baba, elev la Colegiul din Cahul.

„Acest proiect este foarte important pentru şcolile profesionale, aşteptăm să fim susţinuţi cu tehnică modernă”, a spus Corina Zastavneţchi, profesoară la Şcoala profesională din Drochia.

„Pregătim mecanici în domeniul transportului auto şi este foarte important să fim în pas cu noile tendinţe, noi instrumente de predare, de evaluare a cunoştinţelor elevilor”, a spus Alexandru Berlodean, profesor la Şcoala profesională din municipiul Bălţi.

Deşi majoritatea instituţiilor de învăţământ profesional sunt dotate cu tehnologii informaţionale, o bună parte dintre ele sunt depăşite, sistemele de management informaţional nu sunt cunoscute de toate şcolile, materialele didactice nu sunt elaborate. Proiectul îşi propune să sporească suportul acordat managerilor, să îmbunătăţească competenţele digitale ale cadrelor didactice, să dezvolte conţinutul digital pentru anumite meserii şi specialităţi.

„Avem 20 de instituţii care oferă acelaşi program, fiecare profesor predă în felul lui, or utilizând tehnologiile informaţionale, putem să-i selectăm pe cei mai buni profesori, să selectăm cele mai bune conţinuturi, astfel ca ne ţinând cont de regiune el va beneficia de acelaşi program de instruire”, a menţionat Silviu Gâncul, şef de Direcţie la Ministerul Educaţiei.

„Le vom ajuta prin training-uri şi formări în vederea aplicării tehnologiilor informaţionale, le vom sprijini în procesul de elaborare a materialelor didactice digitale, le vom sprijini în procesul de dotare a unor săli”, a spus Rima Bezede, director de proiect, Centrul Educaţional „Pro Didactica”.

„Echipamentele vor fi procurate în cadrul unor parteneriate, atât proiectul, cât şi bugetul Republicii Moldova”, a spus Anatol Grimalschi, expert de proiect.

Experţi din Finlanda spun că în ţara lor învăţământul profesional este nu doar pentru elevi, dar şi pentru angajaţii care doresc să-şi aprofundeze cunoştinţele în domeniu.

„În Finlanda aceste training-uri se fac nu la şcoală, ci la companiile private, ei pot să înveţe noile tehnologii la viitoarele locuri de muncă”, a spus Tuuca Soani expert, Finlanda.

Proiectul de transformare a competenţelor digitale este finanţat de Agenţia Austriacă pentru Dezvoltare şi are un buget de 700 de mii de euro.

Comentarii