Sursa imaginii: stiri.md
Postat de: trm.md
Ştiri / Social
23 Apr. 2020 / 19:02
Servicii de informare şi consiliere psihologică pentru persoanele cu dizabilităţi
Persoanele cu dizabilităţi din tară au posibilitatea să obţină informaţiile necesare despre problemele durute, inclusiv despre COVID-19, precum şi consiliere psihologică la linia fierbinte, care activează 24 din 24 de ore, inclusiv sâmbătă şi duminică. Serviciul este prestat de Keystone Moldova- organizaţie care promovează incluziunea în comunitate a persoanelor cu dizabilităţi, din sursele financiare ale Ministerul Sănătăţii, Muncii şi Protecţiei Sociale. Până în prezent, din 2017 de când a fost înfiinţată, prin aceasta linie fierbinte, consilierii au oferit asistentă socială şi consiliere telefonică pentru revendicarea drepturilor încălcate la peste 7 mii de persoane cu dizabilităţi şi familiilor acestora, relatează Mesager.
Acest serviciu de asistenţă telefonică a fost lansat acum trei ani, într-un proiect de monitorizare a drepturilor persoanelor cu dizabilităţi din instituţiile rezidenţiale, cu suportul Uniunii Europene. Din 2019 serviciul a fost extins şi pentru oamenii cu nevoi speciale din comunităţi.
„Fac apel la toate persoanele cu dizabilităţi, dacă aveţi vreo problema care ţine de nevoia de asistenţă psihologică, acces la servicii medicale, acces la servicii sociale, acces la produse alimentare, vă rog foarte mult sa telefonaţi - 080010808. La această linie veţi primi numaidecât ajutor”, a declarat directorul executiv al Keystone Moldova, Ludmila Malcoci.
În cei 15 ani de activitate, organizaţia care promovează incluziunea în comunitate a persoanelor cu dizabilităţi a acordat suport ţării noastre în dezvoltarea a peste 150 de servicii sociale, precum: casă comunitara, locuinţă protejată, echipă mobilă, asistentă personală. Gheorghe a fost ajutat nu doar să-şi găsească o locuinţă, dar şi un loc de muncă.
„Eu toată ziua lucrez la magazin, îmi place să lucrez, îmi place să am bani, îmi place că pot cumpăra ce vreau eu. La internat toata ziua stăteam”, a declarat Gheorghe, beneficiarul serviciilor.
Iar, Victor, abia după 29 de ani locuiţi prin diferite internate, a reuşit să aibă casa lui.
„Viaţa mea a fost grea la internat nu am avut nici calculator, nu am avut cu ce să mă ocup, eram trist, dar acum sunt bucuros, am o viaţă mai bună”, a spus Victor.
Numai în 2019 la serviciul de asistenţă telefonică s-au adresat peste trei mii de persoane cu nevoi speciale.
„Am avut cazuri când persoanele cu dizabilităţi s-au adresat cu probleme care ţin de accesul la proprietatea lor, la imobil. Avem vreo 15 cazuri care sunt acum în judecată şi noi le acordam inclusiv asistenţă juridică de comun acord cu partenerii noştri de la IDOM”, a menţionat directorul executiv la Keystone Moldova, Ludmila Malcoci.
Din cele peste şapte mii de solicitări, adresate la linia fierbinte în cei trei ani de activitate, mai bine de 80 % şi-au găsit o soluţie pozitivă.
Comentarii