Sursa imaginii: simbol
Postat de: Eliza Mihalache
Ştiri / Social
15 Iun. 2022 / 19:18
Aproximativ 26 de mii de apeluri, recepţionate la linia verde a Biroului Migraţie şi Azil de la cetăţenii ucraineni (VIDEO)
Aproape 26 de mii de apeluri au fost recepţionate la linia verde a Biroului Migraţie şi Azil de la cetăţeni ai Ucrainei, de la începutul invaziei ruse în ţara vecină. Cele mai frecvente adresări ţin de intrarea şi aflarea în ţară a unui străin, condiţiile de tranzitare spre ţările UE, solicitarea statutului de refugiat, inclusiv despre posibilităţile de angajare în câmpul muncii şi mecanismele de acordare a dreptului de şedere, relatează Moldova 1
Zilnic la linia verde a Centrului de Apel al Biroului Migraţie şi Azil apelează câteva sute de refugiaţi ucraineni. Imediat după lansarea acestui serviciu, numărul de adresări ajungea şi la 1000 în 24 de ore.
Consilierul juridic, Ludmila Paşcanean: „Când era fluxul masiv de la frontiere şi, respectiv, ei erau în necunoştinţă de cauză ceea ce ţine de aflarea lor de mai departe”.
Consilierul juridic, Mihai Zinovei: „Cu timpul, statul nostru s-a pregătit mai bine şi acum le oferă cele necesare şi respectiv acum oamenii se interesează cât timp au ei voie să stea pe teritoriul Republicii Moldova, mai puţini au nevoie de a se stabili cu traiul”.
Pentru a face faţă numărului mare de adresări, Centrul de Drept al Avocaţilor a susţinut Biroul Migraţie şi Azil prin angajarea a cinci operatori la linia verde.
Directorul executiv CDA, Oleg Palii: „Acordăm asistenţă juridică pe diferite paliere refugiaţilor din Ucraina, vreau să mulţumesc şi Fundaţiei Soros că ne-au oferit şi finanţare pentru aceste activităţi”.
Fundaţia Soros Moldova a oferit un grant în valoare de 100 de mii de dolari, destinat inclusiv asistenţei juridice.
Coordonatoarea de program „SOROS Moldova”: „Noi ajutăm astfel refugiaţii din Ucraina care s-au confruntat cu războiul, care au fost nevoiţi să-şi părăsească casele, locurile de muncă, unii - şi pe cei dragi”.
Coordonatoarea Centrul de Apel BMA, Eugenia Guriţenco: „La etapa actuală preluăm de la 95 la 100 de procente din apelurile de la refugiaţi şi persoanele strămutate din Ucraina. Consilierii de la Centrul de Apel acordă o informaţie primară, sigură, verificată”.
Linia verde a centrului de apel a fost lansata în data de 25 februarie la numărul de telefon afişat pe ecran şi funcţionează in regim non stop.
Comentarii