Sursa imaginii:
Postat de: Golban Ionela
Ştiri / Social
17 Aug. 2022 / 16:35
Infracţiunile de sustragere a mijloacelor financiare de pe cardurile bancare, în scădere
218 infracţiuni de sustragere a mijloacelor financiare de pe cardurile bancare au fost înregistrate în prima jumătate a acestui an, în scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Cu toate acestea, experţii atenţionează că escrocii recurg la metode noi, relatează Radio Moldova.
4,5 milioane de lei au fost sustrase de pe conturile deţinătorilor de carduri bancare în prima jumătate a anului 2022, iar una dintre ultimele invenţii ale infractorilor sunt apelurile din partea pretinşilor angajaţi bancari sub pretextul unei tranzacţii dubioase ei solicită clientului datele despre card, imediat ce le obţin, sustrag banii afirmă ofiţerul principal de investigaţii a Direcţiei investigaţiei infracţiuni informatice din cadrul Inspectoratului Naţional de Investigaţii, Anastasia Petcov. Potrivit ei, majoritatea apelurilor sunt efectuate de peste hotare, cele mai multe fiind din Ucraina.
„Infractorii prin intermediul mesageriilor instantanee clonează mai multe profiluri de reţele de socializare, după care expediază persoanelor din contactele de profil fals mesaj electronic cu un conţinut înşelător, solicitând de la contacte să le fie expediate sume băneşti de la 3000 de lei la 1500 de euro sub pretextul că nu se pot apropia să ridice bunul, propun victimelor de a le transmite prin intermediul serviciilor poştale. Cel mai nou fenomen apărut din luna ianuarie, infractorii contactează cetăţenii prezentându-se ca angajaţi ai băncilor, cer să le fie transmise datele cardului bancar”, a menţionat Anastasia Petcov.
Administratoarea unei reţele de bănci din capitală, Ludmila Oanţa atenţionează clienţii să nu ofere sub nici un pretext informaţii despre cardul lor care se prezintă drept angajaţi bancari. Totodată, Ludmila Oanţa precizează că toţi angajaţii bancari semnează un contract prin care sunt avertizaţi că sunt responsabili penal dacă se depistează implicarea lor în fraude bancare. În acelaşi context, Ludmila Oanţa atenţionează că banca nu poate restitui clienţilor bani furaţi de pe card.
„De la bancă niciodată nu o să ceară numărul de cont, codul personal. De la bancă pot să întrebe care este adresa, anul, dar escrocii cer numărul cardului sau contul de pe card. Banca nu poate să recupereze banii sustraşi deoarece fiecare client este preîntâmpinat ca să nu divulge datele”, a declarat Ludmila Oanţa.
Specialiştii recomandă în cazul în care aţi căzut în capcana infractorilor informaţi imediat poliţia şi unitatea bancară.
Comentarii