Ştiri

Sursa imaginii:

Ştiri / Comunicate TRM

25 Sep. 2024 / 12:42

Comentariul Companiei publice „Teleradio-Moldova” în legătură cu corectitudinea unor mesaje de promovare electorală

În contextul acuzaţiilor venite din partea unui participant la referendumul republican constituţional din 20 octombrie 2024 privind respingerea mesajului de promovare electorală, Instituţia Publică Compania „Teleradio-Moldova” (TRM) precizează că, atât în raport cu formaţiunea politică respectivă, cât şi cu alţi concurenţi electorali şi participanţi la referendum, se conduce strict de prevederile Codului Electoral, Regulamentului privind reflectarea alegerilor de către instituţiile mass-media şi ale altor acte normative şi regulamente interne ale instituţiei, adoptate transparent şi publicate pe pagina web oficială - www.trm.md.


Partidului Comuniştilor din Republica Moldova i-a fost solicitat să ajusteze conţinutul mesajului respectiv de promovare electorală din cauza nerespectării mai multor prevederi legale, inclusiv: pct. 40 din Regulamentul privind reflectarea alegerilor de către instituţiile mass-media -  „Timpii de antenă acordaţi gratuit sunt utilizaţi exclusiv pentru expunerea programelor electorale în cadrul emisiunilor de promovare electorală”; pct. 113 din Regulamentul privind modul de furnizare, distribuire şi difuzare a publicităţii politice, electorale şi a mesajelor de interes public - „În perioada electorală, în cadrul timpilor de antenă gratuiţi şi publicităţii acordate gratuit acordaţi în temeiul art. 90 alin. (7) şi (8) din Codul electoral nr.325/2022, precum şi în cadrul afişajului prevăzut la pct. 68, furnizorul de publicitate nu poate: a) să facă agitaţie electorală împotriva altor subiecţi electorali”, etc.

Precizăm, în acest context, că TRM examinează minuţios toate mesajele de promovare electorală şi spoturile de publicitate electorală prezentate de concurenţi şi participanţii la referendum şi a respins difuzarea mai multora dintre acestea, fiind solicitată ajustarea lor la normele legale şi tehnice. Printre neconformităţile depistate, se numără: lipsa subtitrărilor,  prezenţa imaginilor interzise şi necorespunderea duratei spotului electoral cu reglementările legale. 

Instituţia Publică Compania „Teleradio-Moldova”, în calitate de furnizor naţional de servicii media, reflectă campania electorală pentru alegerile prezidenţiale şi pentru referendumul republican constituţional în conformitate cu principiile echităţii, echilibrului şi imparţialităţii şi îndeamnă toţi concurenţii electorali, indiferent de orientarea lor politică, să se asigure că mesajele şi spoturile lor electorale respectă cerinţele legale.  
 

Comentarii