Ştiri

Sursa imaginii:

Ştiri / Comunicate TRM

17 Iun. 2025 / 16:11

Posturile publice TV Moldova 1 şi Radio Moldova - în topul preferinţelor publicului din ţară

TV Moldova 1 şi Radio Moldova sunt cele mai urmărite posturi de televiziune şi radio la nivel naţional, potrivit celui mai recent studiu de audienţă realizat de compania iData, la solicitarea Centrului pentru Jurnalism Independent (CJI).

Datele sondajului arată că Moldova 1 este cel mai urmărit post TV la nivel naţional, cu o cotă medie de audienţă zilnică (Daily Share) de 20%. PRO TV Chişinău (12,7%) şi Jurnal TV (10,3%) se clasează pe locurile doi şi trei. În intervalul de maximă audienţă (prime-time), Moldova 1 se menţine în top 3 cu un share de 14,6%, fiind aproape la egalitate cu Jurnal TV (16,3%) şi PRO TV Chişinău (16%).

Vlad Ţurcanu, directorul general al Companiei „Teleradio-Moldova” (TRM), a subliniat că rezultatele studiului de audienţă reflectă încrederea publicului şi confirmă direcţia strategică a instituţiei. „E o recunoaştere a eforturilor oamenilor noştri, care pun în practică un obiectiv pe care l-am stabilit în Strategia de dezvoltare a TRM pentru anii 2023–2027, şi anume ca TRM să devină în acest răstimp un punct de referinţă pentru publicul moldovenesc”, a menţionat directorul general.

În ceea ce priveşte postul Radio Moldova, acesta  este lider absolut pe piaţă, cu o cotă zilnică de audienţă de 24,6%, urmat de HIT FM (14,1%), Radio Plai (12,6%) şi Radio Noroc (12%). Timpul mediu de ascultare al Radio Moldova este de 113,7 minute pe zi, cel mai mare dintre toate posturile analizate, ceea ce confirmă poziţia sa dominantă în rândul posturilor de radio naţionale.

Sondajul a fost realizat în perioada 9–14 aprilie 2025, pe un eşantion de 1.045 de persoane, cu o marjă de eroare de ±2,7%.

Comentarii