Sursa imaginii:
Ştiri / Comunicate ombudsman
10 Dec. 2025 / 16:03
Cu Demnitate #ReuşimÎmpreună
Cu ocazia Zilei Internaţionale a Drepturilor Omului, reamintim importanţa fundamentală a valorilor consacrate de Declaraţia Universală a Drepturilor Omului, adoptată şi proclamată de Adunarea generală a O.N.U. prin Rezoluţia 217 A (III) din 10 decembrie 1948 şi care reprezintă temelia protecţiei demnităţii umane în întreaga lume.
Mass-media are responsabilitatea fundamentală de a proteja demnitatea fiecărei persoane şi de a promova valorile universale, precum libertatea, egalitatea şi protecţia grupurilor vulnerabile.
În acest sens, Capitolul II din Codul nr. 174 din 08.11.2018 al Serviciilor Media Audiovizuale al Republicii Moldova, reglementează Principiile comunicării audiovizuale care constituie fundamentul activităţii editoriale a I.P. Compania „Teleradio-Moldova”.
Aceste prevederi stabilesc cadrul legal în baza căruia TRM îşi desfăşoară misiunea de informare publică, printre acestea regăsindu-se:
Din perspectiva normelor deontologice, Codul deontologic al jurnalistului din Republica Moldova, aprobat la 03.05.2011, reglementează distinct protecţia drepturilor omului, prin prevederi referitoare la: respectarea vieţii private, prezumţia de nevinovăţie, protecţia persoanelor aflate în situaţii vulnerabile, protecţia copiilor, precum şi promovarea toleranţei şi nediscriminării.
Codul de etică şi integritate al salariaţilor IP Compania „Teleradio-Moldova”, aprobat prin Ordinul nr. 61 din 18.07.2019, stabileşte principiile şi standardele de etică profesională obligatorii pentru toate categoriile de salariaţi ai I.P. Compania „Teleradio-Moldova”.
În conformitate cu Capitolul III – Normele generale de conduită ale salariaţilor IP Compania „Teleradio-Moldova”, în exercitarea funcţiei pe care o deţine, salariatul Companiei este obligat: f) să fie corect în relaţiile cu colegii, să ţină cont şi să nu aducă atingere demnităţii şi reputaţiei profesionale a acestora;
În acest context, reamintim că Serviciul Media al Ombudsmanului are calitatea de mediator obiectiv între Companie şi publicul beneficiar de serviciile de programe radio/tv oferite şi că poate fi mediator în eventualele dispute dintre angajaţi şi/sau dintre superiori şi subordonaţi, dacă obiectul disputei este etica şi deontologia profesională şi impactul asupra publicului.
Serviciul Media al Ombudsmanului, poate fi sesizat direct, prin poştă la sediul Companiei sau prin poşta electronică: ombudsman@trm.md.
Serviciul Media al Ombudsmanului respectă şi se angajează în continuare să respecte confidenţialitatea reclamaţiilor în măsura admisă de lege.
Comentarii